جمعه 7 ارديبهشت 1403

تبلیغات

تصویر تصادفی

03.jpg

دوسالانه خوشنویسی به ارتقای هنر اصیل ایرانی کمک می کند

رئیس شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران گفت: برگزاری دو سالانه خوشنویسی با بررسی نقاط ضعف و قوت و آسیب شناسی برنامه ها نقش مهمی در ارتقای هنر خوشنویسی و کشف استعدادهای این عرصه دارد.

اولین پیش همایش سومین دو سالانه خوشنویسی ایران جمعه شب با حضور استاد غلامحسین امیرخانی، استاد ملک زاده از اساتید برجسته خوشنویسی کشور، محمد حسین شفیعی ها مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مهدی رمضانی معاون فرهنگی اداره ارشاد و جمعی از هنرمندان و خوشنویسان استان در محل فرهنگسرای بانو برگزار شد.
استاد غلامحسین امیرخانی در این همایش گفت: همایش دوسالانه خوشنویسی می تواند به عنوان یک ویترین جهانی از این هنر نگاه ما را نسبت به خوشنویسی تغییر دهد و روح ما را جلا بخشد.
اخلاق در همه موارد رعایت شود
وی افزود: آنچه امروز در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی دیده می شود غفلت از اخلاق است و تنها مجادله و رقابتی جدی را شاهد هستیم که چشم و هم چشمی است در حالی که اخلاق باید سرلوحه کار ما باشد تا هم افزایی ایجاد کند.
این مسئول تصریح کرد: باید به رفتار و اعمال خود در همه زمینه ها نگاهی دوباره داشته باشیم و به خود فرصت دهیم تا ارزیابی از گذشته داشته باشیم ودر هر منزلگاهی خود را نقد کنیم.
استاد امیرخانی یادآورشد: بازنگری در خود موجب می شود از اسارت در خود آزاد شویم زیرا گاهی کمتر فرصت داریم در اعمال خود تامل کنیم که دو سالانه می تواند این فرصت را در اختیار ما قرار دهد تا زوایای کار خود را ارزیابی کنیم.
رئیس شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران بیان کرد: با این که با ریشه های دینی و بزرگان معنوی الگوهای موفقی در اخلاق داریم اما در این عرصه کم توجهیم و از گرفتاری درون خود را نجات نداده ایم.
این استاد خوشنویسی گفت: باید با مروز گذشته خود اگر کلامی به ناحق گفته ایم و یا ناخواسته کسی را آزرده ایم در صدد جبران باشیم زیرا امروز دنیا در بلایی گرفتار شده که اخلاق را فراموش کرده است و در برنامه ریزی جهانی متاسفانه اخلاق جایگاهی ندارد و خلاء آن احساس می شود در حالی که اهمیت آن بقدری است که معنویت ما وابسته به آن است.
وی اظهارداشت: اخلاق مانند خورشیدی است که زندگی همه ما به آن وابسته است اما هرگز آن را نمی بینیم چون نعمت آن روزانه است و تصور نبود آن را نداریم در حالی که اخلاق معنویت زندگی ما را تصمین می کند و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
هنر در تقویت اخلاق موثر است
استاد امیرخانی یادآورشد: نقش هنر و فرهنگ هم در زندگی امروز بشر انکارناپذیر است و اگر یک موزه را چند بار هم ببینیم هرگز خسته نمی شویم بلکه هر بار با تعمق بیشتری در آن می نگریم و هر بار معنای جدیدی از آن می فهمیم و با داشتن چشمی بینا و روحی بزرگ می توان از هنر الهام گرفت و زندگی را زیبا دید.
وی گفت: اصحاب فرهنگ باید نقش اساسی هنر را به مسئولان یادآوری کنند زیرا امروز تربیت فرهنگی و هنری از مدارس ما رخت بسته و عائب است در حالی که می توان کودکان را با هنر به روح عاطفی کمک و آنها را از خشونت لفظ دور کرد تا در مسیر اخلاق گام بردارند.
استاد امیرخانی یادآورشد: هرگاه اخلاق در عرصه های مختلف کم رنگ شده مشکلات ما بیشتر شده است لذا امروز با استفاده از همه ظرفیت ها و هنر می توان گرایش به اخلاق را تقویت کرد.
دوسالانه محک جدی برای خوشنویسان است
رئیس شورای ارزشیابی انجمن حوشنویسان ایران تصریح کرد: برگزاری دوسالانه خوشنویسی یک حرکت بزرگ فرهنگی و بهترین فرصت برای ارزیابی کارهای هنری انجام شده و شناخت استعدادهاست.
وی افزود: دوسالانه منزلگاهی است که می توان گذشته خود را بررسی و نقاط ضعف را برطف و در مسیر کمال و تعالی حرکت کنیم و هتر خوشنویسی فرصتی برای ارزیابی خودمان است.
امیرخانی بیان کرد: هنر این ظرفیت را دارد تا همه گروهها را در یک صف قرار دهد و در عالم هترهمه انسانها در همه مذاهب، بدون جغرافیا و مرز می توانند به یک موضوع واحد تبدیل شوند و تنها هنر را عرضه کنند.
وی از همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری و انجمن خوشنویسان قزوین در برگزاری نمایشگاه و دوسالانه خوشنویسی تقدیر کرد.
سومین دوسالانه خوشنویسی 9 شهریور ماه همزمان با روز قزوین برگزار خواهد شد.









مجموعه مطالب

تصویر هفته

 

جستجو

اوقات شرعی



کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن خوشنویسان قزوین می باشد
آدرس: قزوین، خیابان غیاث آباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه اول
تلفکس: 33686822-028   Email: info@qicc.ir


طراحی و برنامه نویسی: نگارستان هنر معاصر