شنبه 1 ارديبهشت 1403

تبلیغات

تصویر تصادفی

05.jpg

پنجمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایرا

رئیس انجمن خوشنویسان ایران: قزوین بسترهای فیزیکی و فرهنگی لازم برای برگزاری اتفاقات بزرگ فرهنگی در حوزه خوشنویسی را دارد

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، غلامحسین امیرخانی رئیس انجمن خوشنویسان ایران در آیین افتتاح پنجمین دو سالانه بین المللی خوشنویسی ایران اظهار داشت:دوسالانه که به پنجمین سال برپایی خود رسیده از پختگی لازم برخوردار شده و در انتقال پیام بسیار موثر است.

رئیس انجمن خوشنویسان ایران تصریح کرد: در عصر کنونی، فرهنگ بسیار مهجور مانده است و اگرچه مورد نیاز همه است اما به مانند چراغی ارزشمند درگوشه طاقچه های خانه کشور قرار گرفته است و نور و روشنایی این چراغ به دست هنرمندان خواهد بود.

وی بیان کرد: حدود ۳۴۰ شعبه خوشنویسی در سراسر کشور داریم که قزوین از نقاطی است که اولین شعبه ها در آن دایر و در سال ۴۵ حدود ۵ شعبه در آن فعال شد که بیانگر ریشه هنری در این شهر است.

استاد امیرخانی یادآورشد: موسس بودن در انجمن خوشنویسان یک افتخار است اما تداوم یافتن هنر یک همت دیگر و ارزش بیشتری دارد و خوشنویسی توانسته این روند را در طول سالهای اخیر بخوبی طی کند

وی بیان کرد: در سال ۱۳۳۰ بزرگانی چراغ خوشنویسی را روشن کردند و توانستند نشان دهند که خط یک هنر ویژه ایرانی است که در بستر زمان توانسته خود را حفظ کند لذا اهمیت و اعتبار ان هم باید از زبان هنرمندان گفته شود.

امیرخانی تصریح کرد: دوره وجود شناسی، سپس معرفت شناسی را سپری کرده ایم و امروز دوران زبان است و اگر زبان توانمند نباشد نمی تواند پیام را منتقل کند و خوشنویسی بهترین زبان هنر برای انتقال پیام به مخاطب است.

رئیس انجمن خوشنویسان ایران اظهارداشت: نقش خط در تقویت و بنیه بخشیدن بیشتر به زبان موثر بوده و هنر خوشنویسی در عصر کنونی که فرصت مردم کم شده و امکان برخورداری مردم از خط کمتر کرده می تواند در تامین آرامش معنوی هم موثر باشد.

وی اضافه کرد: گاهی با یک قطعه خوشنویسی دریچه ای باز می شود تا انسانی به دریای بیکران الهی متصل شود و دیگر ویژگی هنر این است که حد و مرز و جغرافیا نمی شناسد، بلکه سفر می کند و همه گونه مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد.

امیرخانی گفت: در حالی که بیش از ۳۴۰ شعبه انجمن خوشنویسی در کشور دایر شده اما پنجمین دو سالانه در قزوین برگزار می شود و این نشان می دهد این شهر تاریخی لوازم و بسترهای لازم را برای میزبانی یک رویداد بزرگ هنری دارد.

وی اظهارداشت: استادان خوشنویسی در این شهر بالندگی داشته اند و جوانان هنرمند و مشتاق آن در ۴ دهه گذشته بخوبی کار کرده اند و ریاضت کشیده اند تا بتوانند به اعتلای هنر کمک کنند.

استاد امیرخانی اضافه کرد: باید مسئولان حمایت کنند تا اینگونه برنامه ها به شایستگی برگزار شود هرچند استادان زیادی داریم اما مرد میدان کارهای اداری برای برگزاری این دو سالانه ها بسیار کم است و قزوین نشان داد شایسته میربانی کارهای بزرگ است.









مجموعه مطالب

تصویر هفته

 

جستجو

اوقات شرعی



کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن خوشنویسان قزوین می باشد
آدرس: قزوین، خیابان غیاث آباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه اول
تلفکس: 33686822-028   Email: info@qicc.ir


طراحی و برنامه نویسی: نگارستان هنر معاصر