جمعه 10 فروردين 1403

تبلیغات

تصویر تصادفی

03.jpg

هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی ایران

نشست هنرمندان و اهالی فرهنگ استان قزوین با حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین؛ این نشست که با عنوان هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی ایران برگزار گردید با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد؛ نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمرتضی حسینی؛ نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، مرتضی روزبه؛ استاندار قزوین، محمدحسین شفیعی ها؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، درافشان؛ معاون استاندار، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای تابعه استان قزوین، مسوولین انجمنهای هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، اساتید، پیشکسوتان، هنرمندان و اهالی فرهنگ استان قزوین همراه بود.

مراسم با تلاوت قرآن کریم توسط علی آقاحسینی؛ قاری و استاد خوشنویسی کشور آغاز گردید.
پخش تصاویری در قالب گزارش تصویری با موضوع اهم فعالیتهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، ادارات شهرستانهای تابعه و انجمنها و نیز سخنرانی محمدجواد حضرتی ها؛ شاعر و عکاس برجسته استان پیرامون پیشینه فرهنگی و هنری قزوین و نیز تاثیرگذاری هنرمندان در پیشبرد حرکتهای مردمی در انقلاب اسلامی ایران در استان قزوین از دیگر برنامه های این نشست بود.
در بخش دیگری از برنامه ها سیدمحمدحسین حاجی سیدابوترابی از شاعران استان به قرائت اشعاری با موضوع انقلاب و نیز مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اکبر ابوترابی فرد؛ سید آزادگان پرداخت.
مرشد مجتبی حسن بیگی؛ از هنرمندان زبده تئاتر قزوین هم با اجرای نقالی، دقایقی به روایت دلاوریها و پایمردیهای مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اکبر ابوترابی فرد؛ سید آزادگان اشاره داشت.
همچنین اجرای زنده نقاشی توسط هنرمندان انجمن هنرهای تجسمی قزوین از دیگر برنامه های جنبی این نشست به شمار می رفت.
گفتنی است اجرای این برنامه بر عهده دکترحمید عابدیها؛ مدرس حوزه و دانشگاه و از هنرمندان و قاریان استان قزوین بود.









مجموعه مطالب

تصویر هفته

 

جستجو

اوقات شرعی



کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن خوشنویسان قزوین می باشد
آدرس: قزوین، خیابان غیاث آباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه اول
تلفکس: 33686822-028   Email: info@qicc.ir


طراحی و برنامه نویسی: نگارستان هنر معاصر