جمعه 7 ارديبهشت 1403

تبلیغات

تصویر تصادفی

07.jpg

خوشنویسی نماد هویت فرهنگی قزوین است

استاندار و رییس کارگروه خوشنویسی استان:
خوشنویسی نماد هویت فرهنگی قزوین است
کارگروه خوشنویسی نباید با هیچ سازمان و تشکلی تقابل داشته باشد
استاندار و رییس کارگروه خوشنویسی استان بیان داشت: خط وخوشنویسی نماد هویت فرهنگی قزوین است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ، مرتضی روزبه در جلسه کارگروه خوشنویسی استان که با حضور جمعی از خوشنویسان استان برگزار شد بیان داشت: باید قدم‌های اساسی در زمینه توسعه و ترویج خط و خوشنویسی استان برداشته شود و هیچ سازمان،انجمن ،فرد یا گروهی نباید از راه اندازی این کارگروه احساس ناراحتی و تقابل داشته باشد .
وی افزود: همه اعضای انجمن خوشنویسی و فعالان این عرصه باید نسبت به این کارگروه احساس تعلق داشته باشند و این جلسه را نماینده گان خواسته ها و دغدغه های خود بدانند.
رییس کارگروه خوشنویسی استان با بیان اینکه" براساس یک اصل مدیریتی در تصمیم گیری ها باید ذهنا" از پایان آغاز کرد." ادامه داد:  40 تا 50 سال آینده قزوین را باید در نظر داشته باشیم و تصمیم بگیریم و شرایطی را که دوست دارم در قزوین  فراهم شود تصور کرده و دستور کار قرار دهیم.
وی ادامه داد: با پشتوانه قوی فرهنگی باید از روزمرگی دست برداریم و با ترسیم یک چشم انداز دقیق و عالمانه در جهت تحقق اهداف و آرمان‌های متعالی  حرکت کرده و در این حوزه ها طرحی نو در اندازیم.
استاندار تصریح کرد: روند فعلی شهرسازی به سمت نوعی بی هویتی فرهنگی سیر می‌کند چون ناخواسته وارد مسابقه‌ای شده ایم که پس از هزار سال هم در زمینه برج سازی و مجتمع‌سازی هیچ وقت برنده نخواهیم شد .
رییس کارگروه خوشنویسی استان با بیان اینکه" روند موجود شهرسازی به نابودی هویت فرهنگی و تاریخی ما خواهد انجامید" تصریح کرد: از شاخص‌های اساسی هویت فرهنگی قزوین، خط و خوشنویسی است که نماد آن را باید در معماریها و طراحی های جدید مشاهده کرد در حالیکه متاسفانه هم اکنون اینگونه نیست.
استاندار اظهار داشت:در حوزه فرهنگی بویژه خط و خوشنویسی، مسئولیت‌ها و رسالت‌هایی داریم که باید از آن حفاظت کرد و انتظار ما از اعضای کارگروه  برنامه ریزی و تلاش جهت دستیابی به چنین جایگاهی است .
وی تاکید کرد:کارگروه خوشنویسی استان باید نسبت به شناسایی و تربیت دانش آموزان مستعد از مقطع مدارس ابتدایی اقدام کند و ساز و کاری طراحی شود که بچه‌های با استعداد در زمینه های هنری بویژه خوشنویسی شناسایی و در این زمینه سرمایه‌گذاری شود.
استاندار افزود: باید بستر و زمینه  سرمایه گذاری وجذب توریسم هنری در قزوین فراهم شود و برای تحقق آن برنامه ریزی کردو سهم خوشنویسی در این زمینه باید بالا باشد.
وی خاطر نشان کرد:  یک میلیارد و چند صد میلیون مسلمان در دنیا براساس قرآن ،زندگی می‌کنند وبرای این جمعیت هدف باید برنامه ریزی شود و این چیزی نیست که دور از دسترس باشد.
رییس کارگروه خوشنویسی استان افزود: در کتیبه‌ها و کاشی کاری ها باید کاری کرد که افراد از اطراف و اکناف برای انتخاب کتیبه به پایتخت خوشنویسی ایران یعنی قزوین مراجعه کنند.
وی در پایان بیان داشت: در این زمینه باید همت کرد و مدیریت ارشد استان با قوت تمام از این حرکت و برنامه‌های آن حمایت می کند و در جلسه آتی کارگروه باید فرصت حضور و مشارکت همه خوشنویسان استان فراهم شود تا کارگروه با انتخاب نمایندگانی بتواند چتری برای همه خوشنویسان  استان باشد.
گفتنی است در ابتدای این جلسه حمید عابدیها مشاور فرهنگی استاندار،مهرزاد محصص رییس انجمن خوشنویسان استان و سایراعضا کارگروه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در جهت اعتلاء و توسعه فرهنگ خوشنویسی قزوین پرداختند.









مجموعه مطالب

تصویر هفته

 

جستجو

اوقات شرعی



کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن خوشنویسان قزوین می باشد
آدرس: قزوین، خیابان غیاث آباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه اول
تلفکس: 33686822-028   Email: info@qicc.ir


طراحی و برنامه نویسی: نگارستان هنر معاصر