جمعه 31 فروردين 1403

تبلیغات

تصویر تصادفی

05.jpg

ثبت قزوین با عنوان پایتخت خوشنویسی در آینده‌ای نزدیک

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت قزوین با عنوان پایتخت خوشنویسی در آینده‌ای نزدیک خبر داد

به گزارش روابط عمومی دوسالانه خوشنویسی ایران از قزوین، سیدعباس صالحی شامگاه پنجشنبه با حضور در نمایشگاه سومین دوسالانه خوشنویسی که در سرای سعد‌السلطنه این شهر جریان دارد، اظهار کرد: قزوین با چندین نماد در بین اذهان عمومی شناخته می‌شود که بی‌تردید خوشنویسی یکی از مصادیق آن به شمار می‌آید.
وی افزود: پیشینه قزوین با وجود مفاخری بزرگ همواره در توسعه هنر خوشنویسی درخشان و ممتاز است؛ هنری که در خدمت اسلام و اشاعه فرهنگ غنی آموزه‌های آن است.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: برگزاری پیاپی سه جشنواره دوسالانه خوشنویسی در قزوین مهر تأییدی بر محوریت این خطه در توسعه هنر خطاطی محسوب می‌شود؛ بی‌تردید عنوان پایتخت خوشنویسی برازنده قزوین و اهالی فرهنگ دوست آن است.
وی در خاتمه از ثبت چنین عنوانی برای قزوین در آینده‌ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: آثار فاخر سومین جشنواره دوسالانه خوشنویسی تلاش بی‌شائبه اهالی فرهنگ قزوین در پاسداری از این هنر اسلامی را نشان می دهد؛ تلاشی که بی‌تردید نشأت گرفته از علاقه وافر آنان به فعالیت‌های فرهنگی هنری است.
گفتنی است 400 تابلوی خوشنویسی فاخر از مجموع 900 اثر دریافتی هنرمندان سراسر کشور در نمایشگاه سومین دوسالانه خوشنویسی ایران نمایش داده می‌شود.
یادآور می‌شود این نمایشگاه از شامگاه پنجشنبه فعالیت خود را آغاز و تا 26 شهریور ادامه دارد. همچنین اختتامیه سومین دوسالانه خوشنویسی ایران 13 شهریور سال جاری برگزار می‌شود.
شایان ذکر است هنرمندان استان‌هایی چون مشهد مقدس، قزوین، تهران، اصفهان، تبریز و البرز بیشترین آثار ارسالی به این جشنواره را داشته اند.









مجموعه مطالب

تصویر هفته

 

جستجو

اوقات شرعی



کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن خوشنویسان قزوین می باشد
آدرس: قزوین، خیابان غیاث آباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه اول
تلفکس: 33686822-028   Email: info@qicc.ir


طراحی و برنامه نویسی: نگارستان هنر معاصر