شنبه 8 ارديبهشت 1403

تبلیغات

تصویر تصادفی

09.jpg

اردوی بازدید از نمایشگاه

جایگاه ویژه واهمیت بسزای مشق نظری وهمطرازی بینش خوشنویسی با مشق عملی، از مباحثی است که در طول سیر و تحول تاریخ خوشنویسی مورد تایید و همچنین تاکید استادان طرازاول خوشنویسی واقع گردیده است.

 

از دیگر سو پیگیری و مشارکت فعالانه در اهم  رویدادهای هنری مرتبط با خوشنویسی می‌تواند به رشد همه جانبه، اعتلا و افزایش غنای هنری خوشنویسان استان یاری رسانده و ضمن ایجاد ارتباط سازنده و انسجام روحیه همدلی و همکاری مطلوب در میان هنرمندان، به آشنایی هر چه بیشتر با شیوه های نگارش خوشنویسی در قالب مؤلفه های زیبایی شناختی آن شیوه ها بیانجامد.

 بنابراین مبنا لزوم برگزاری این اردوها ازاهمیت بسیار بالایی برخورداراست. و ضرورت دارد که در برگزار کردن چنین برنامه های هنری و فرهنگی هرچه منسجم تر کوشید.

 انجمن خوشنویسان قزوین، همزمان با افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی خال وخط شکسته استاد سید علی فخاری؛ مدرس  انجمن خوشنویسان قزوین،  اردوی یک روزه بازدید از این نمایشگاه را در تاریخ جمعه 20 مرداد ۱۴۰۲ برگزار کرد.

 

 اهداف:

 -افزایش آشنایی و ارتباط متقابل خوشنویسان استان.

تقویت و غنای سواد بصری و افزایش توانمندی و ظرفیت های هنری خوشنویسی استان.-

 -ایجاد کارگاه های تحلیل وارزیابی حضوری از تازه ترین آثار ارائه شده خوشنویسی معاصر.

 -معرفی و آشنایی با آثار خوشنویسان موفق.

 این اردو با فراخوان از خوشنویسان فعال وهمراه انجمن خوشنویسان استان و با حضور رئیس انجمن و با همراهی 70 تن از خوشنویسان ، برنامه ریزی و اجرا شد.

 

اقدامات انجام شده به این شرح می باشد:

-حضور دسته جمعی خوشنویسان در مراسم افتتاحیه نمایشگاهBottom of Form

بازدید از آثار ارائه شده در نمایشگاه-

 -استماع بیانات استاد یدالله کابلی خوانساری در تحلیل و ارزیابی آثار

 -صرف شام دسته جمعی خوشنویسان در یک فضای صمیمی و معنوی

 -طرح مباحث نقد و بررسی با مشارکت جمعی خوشنویسان

 این اردو  راس ساعت ۱2 از محل انجمن خوشنویسان قزوین با یک دستگاه اتوبوس ویک دستگاه  مینی‌بوس آغاز گردیده؛ و با رسیدن به تهران در ساعت 15 بازدید از موزه علیرضا عباسی بعمل آمده وسپس با افتتاحیه نمایشگاه ادامه یافت. مراسم افتتاحیه با حضوراستاد یدالله کابلی خوانساری ؛ استاد مجتبی ملک زاده و استاد میرحیدر موسوی و بازدید همراهان از آثار خوشنویسی ارائه شده آغاز و با ایراد بیاناتی توسط استاد کابلی  ادامه یافت. وی با تحلیل این آثار، استا د فخاری را از خوشنویسان شکسته نویس موفق دانسته وایشان را ادامه دهنده مسیر بزرگانی چون درویش عبدالمجید طالقانی وسید گلستانه  برشمرد. درادامه استاد علی اکبر پگاه شعری را که در وصف آثار استاد فخاری سروده بود؛ قرائت کرد. سپس دکتر حمید عابدیها نیز ضمن ایراد سخنانی کوتاه به قرائت غزلی در حال وهوای هنر خوشنویسی پرداخت .

 حضور استادان  محمد شهبازی، احمد پیله چی، دکترحمید عابدیها، علی اکبر پگاه، یادگار خیام، مجتبی سبزه و شماری از خوشنویسان صاحبنام در نمایشگاه قابل ذکر است.  از حاشیه های پرباراین اردوی هنری می‌توان به گپ و گفت پیرامون آثار خوشنویسی و مباحث فنی مطرح شده با این استادان اشاره کرد.

در پایان نیز  پس از صرف شام اتوبوس ومینی بوس حامل ایشان از تهران به سمت قزوین حرکت نمود.

در خاتمه خوشنویسان شرکت کننده دراردو این بازدید از نمایشگاه خوشنویسی را بسیار مثبت و سازنده ارزیابی نمودند.

 با رسیدن به محل انجمن خوشنویسان قزوین در ساعت ۲۲ این اردوی هنری و فرهنگی پایان یافت.

ریاست واعضای شورای انجمن خوشنویسان قزوین از کلیه استادان وهنرمندان وهنرجویان گرانقدر که با حضور گرم خود موجب شکوهمندی هرچه بیشتر این رویداد شدند قدردانی نموده، صحت وسلامت همه عزیزان رااز درگاه ایزدی مسئلت دارد.

گزارش: محسن دانشگر نژاد









مجموعه مطالب

تصویر هفته

 

جستجو

اوقات شرعی



کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن خوشنویسان قزوین می باشد
آدرس: قزوین، خیابان غیاث آباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه اول
تلفکس: 33686822-028   Email: info@qicc.ir


طراحی و برنامه نویسی: نگارستان هنر معاصر